mlecznakrowa

Przyjemność jedzenia

MK na wakacje. Obiad: Ryż z tofu

ryż2 Ten wpis powinien nazywać się „lubię kminek i kmin. Dodam dużo- nikt mi nie zje”.

A zaczęło się mniej więcej tak:

-Gosia co dziś zrobisz na obiad?

-Hmmmmmm. Nic. Mam w lodówce nic.

-O to świetnie! To daj na bloga!

No tak, świetnie. W lodówce pustka a ja mam ryż i kostkę tofu. W ogródku wygrzebałam garść pomidorów koktajlowych. A na spacerze z psem znalazłam 4 (tak – cztery) kurkiobiad2.  Tak więc zapraszam do stołu na moje wege nic.

Składniki:

  • szklanka ryżu
  • kostka tofu
  • garść pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa
  • sól, pieprz, kmin rzymski, ostra papryka, nasiona czarnej gorczycy i 1/2 łyżeczki kozieradki (opcjonalnie, bo na soli, pieprzu i kminku wyjdzie równie dobre)

Przygotowanie:

W garnku z grubym dnem rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojony czosnek, kmin i resztę nasionek i sekundę podgrzewamy (sekundę w sensie żeby nie zrobiło się gorzkie). Dodajemy ryż i sól i w ten sposób prażymy na lekko złoty kolor. Zalewamy ok. pół litra wrzącej wody, skręcamy gaz, przykrywamy i nie dotykamy przez 20 minut. Ryż wsiorbie wodę i będzie pysznie. Co jakiś czas przemiaszamy widelcem aby mieć pewność, że nie przywiera nam szczelnie do dna. W tym czasie odsączamy tofu, kroimy na plasterki, smażymy na oliwie na złoto. Pod koniec smażenia dodajemy pomidory (i kurki). Jak ryż będzie gotowy mieszamy wszystko razem i jemy.

Smacznego!

Mleczny team

ryż4ryż1ryż3

Skomentuj

Information

This entry was posted on Lipiec 15, 2013 by in Jarskie, MK na wakacje, Obiad, Obiad, Ryż and tagged , , , .

Facebook

FIT DIETETYK

Malta Cafe

Olsztyńskie blogerki

Polecamy

Durszlak

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny!

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Odszukaj Przepisy!

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Znajdź przepisy!

Top blogi

Współpracujemy:

