mlecznakrowa

Przyjemność jedzenia

Paella

Mój największy łasuch wyjechał do słonecznej Hiszpanii… Takiemu to dobrze.

Pogoda i dużo wolnych dni  rozleniwiła mnie totalnie, toteż w kuchni mało co się działo.  Aby nie marnować czasu i nie „stać przy garach” zdecydowałam się zrobić coś co przypomina paellę. Pamiętam, że podczas mojego pobytu w Hiszpanii podawano tą potrawę, jednak w każdym miejscu wyglądała inaczej, zależnie od tego czy przygotowywano ją w domu czy też w restauracji.  Prawdziwa paella powinna zawierać w sobie szafran, jednak ze względu na jego wysoką cenę często zastępowany jest papryką. Miałam swoją namiastkę Hiszpanii na Warmii- słońce, taras, białe wino i paella…. Życie jest smaczne!

Przyznaję, że paella  jest jednym z moich ulubionych dań.  Najczęściej robię ją na bulionie rybnym, z tuńczykiem lub innymi rybami, jednak z braku składników- dodałam tofu. Musze przyznać, że wyszła przepyszna.  W moim wydaniu mocno pikantna. Podałam ją z pomidorami i jogurtem dla złagodzenia smaku.

Składniki:

  • ryż  (mój to specjalny, średnioziarnisty ryż do paelli)
  • papryczka chilli
  • por
  • czosnek
  • pieczarki
  • papryka
  • tofu
  • cukinia
  • brokuł
  • oliwa
  • 1/2 puszki groszku konserwowego
  • 300 ml bulionu warzywnego
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:

Na patelni z grubym dnem rozgrzać oliwę, wrzucić suchy ryż i podsmażyć aż będzie złoty. Zalać go bulionem, skręcić gaz i dusić ok 5 minut pod przykryciem. Następnie dodać por, czosnek i ostrą paprykę, zamieszać dodać resztę warzyw (oprócz groszku). Przykryć i zostawić na wolnym ogniu ok 10-15 minut aby ryż wchłonął wszystkie płyny.

Tofu odsączyć, pokroić w kostkę. W misce wymieszać z solą, pieprzem i oliwą. Wyłożyć na patelnię i podsmażyć na złoto z każdej strony.

Gdy ryż i warzywa będą już gotowe, dodać groszek i tofu. Wyłączyć gaz. Przykryć i zostawić jeszcze na kilka minut.

Właściwie podobne danie robiła moja mama na zwykłym ryżu „od zawsze”. Składniki to tylko kwestia naszego smaku i fantazji.

Wszystkim poszukiwaczom smaku życzę  pięknych odkryć.

Smacznego!

Gosia

Skomentuj

Information

This entry was posted on Maj 5, 2012 by in Cukinia, Hiszpania, Jarskie, Kuchnie świata, Obiad, Papryka, Pomidor, Ryż, Warzywa, Warzywniak and tagged , , , , , , , .

Facebook

FIT DIETETYK

Malta Cafe

Olsztyńskie blogerki

Polecamy

Durszlak

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny!

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Odszukaj Przepisy!

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Znajdź przepisy!

Top blogi

Współpracujemy:

