mlecznakrowa

Przyjemność jedzenia

Rosół eksperymentalny

Rosół to najlepsza zupa świata. Obojętne czy na kurze, innym mięsie,  czy po prostu jako zwykły bulion warzywny. Jest najlepszy. Bardzo chciałam zrobić coś z książki, którą dawno temu dostałam od mojej przyjaciółki. „The Jewish Princess Cookbook”. Niestety po wielu lekturach doszłam do wniosku, że Żydzi i ich poczucie smaku mają się nijak do moich oczekiwań. Do wszystkiego dodają rodzynek, robią pudding ze starej chałki, a gęsich pipek (czymkolwiek są) nie tknę. Znalazłam tam jednak przepis na zwyczajną zupę z kurczaka, zwaną po prostu „chicken soup” – w zasadzie nasz polski rosół. Niestety tu również się zawiodłam. Składniki przerosły możliwości warszawskich sklepów. Jeśli ktoś wie, gdzie można zakupić pasternak oraz brukiew, to bardzo proszę o informację.

Postanowiłam nie poddawać się i oddać mój obiad w ręce Julii Child.

Składniki:

5 marchewek

3 pietruszki

1 mały seler

por

cebula

2 piersi z kurczaka

sól, pieprz, lubczyk, natka pietruszki, 2 liście laurowe

oliwa

0,5 szklanki wytrawnego wina

Przygotowanie:

Warzywa drobno pokroić. Białą część pora i pół cebuli zeszklić na oliwie – od razu w garnku. Dolać wody. Wrzucić warzywa, 2 liście pora i gotować. Gdy warzywa dobrze się ugotują dodać pokrojoną w drobne paseczki pierś i doprawić do smaku. Następnie dolać wina (to jest najlepsza część) i podpieczoną nad gazem drugą połowę cebuli. Gotować aż wszystko nabierze odpowiedniego smaku, a warzywa i mięso będą całkiem miękkie.

Zupę polecam z grzankami z masłem. Bez makaronu. Moja wyszła odrobinę za słodka ale to pewnie przez to, że w ferworze walki z przypiekaniem cebuli, pomyliłam butelki wina i dałam półwytrawne. Gosia zaproponowała dodanie na czas gotowania papryczki chilli dla zaostrzenia smaku.

Polecam wszelkie eksperymenty rosołowe z winem w roli głównej.

Ola

One comment on “Rosół eksperymentalny

  1. Mleczna Krowa
    Maj 17, 2011

    W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak odpowiedzieć już niedługo rosołem rybnym:)
    Gosia

Skomentuj

Information

This entry was posted on Maj 17, 2011 by in Coś mocniejszego, Francja, Kuchnie świata, Obiad, Warzywa, Warzywniak, Zupy and tagged , , , , .

Facebook

FIT DIETETYK

Malta Cafe

Olsztyńskie blogerki

Polecamy

Durszlak

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny!

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Odszukaj Przepisy!

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Znajdź przepisy!

Top blogi

Współpracujemy:

