mlecznakrowa

Przyjemność jedzenia

Cynamonowy Krem z Pomidorów

Uważam, że pomidorowa jest absolutną królową wszystkich zup. Piastuje pierwsze miejsce na listach kulinarnych przebojów razem z rosołem i schabowymi. Od pokoleń jedna z najpopularniejszych i najsmaczniejszych potraw w naszej kuchni. Mam do niej szczególny sentyment gdyż po pierwsze- jestem uzależniona od pomidorów, a po drugie- fenomenalna pomidorowa mojego taty jest chyba jedyną zupą mięsną jaka mi smakuje. Pomidorowa jest genialna zawsze i ze wszystkim, jako klasyczna z makaronem, z dodatkiem kremówki lub kwaśnej śmietany, z ryżem, grzankami i jako krem. Właściwie KAŻDA pomidorowa jest w stanie przekonać mnie do obiadu. Ostatnim moim odkryciem jest krem z dodatkiem…. cynamonu. Przepis zrodził się z przypadku- pomyliłam słodką paprykę z cynamonem. Zapach, który rozszedł się po kuchni na chwilę mnie oszołomił, następnie wprawił w zachwyt.Wprost genialne połączenie słodyczy, pikantności i aksamitnej konsystencji. Krem pomidorowy w tym wydaniu to po prostu uczta dla zmysłów. Z dodatkiem grzanek czosnkowych i lampki wina jest to wprost ekstatyczne danie. U nas pojawiła się na kolację, udekorowana kozim serem (choć błagała o …mleko kokosowe!). Niestety moje zdjęcie nijak nie może konkurować z Oli rosołem, natomiast jestem pewna, że smak wynagrodzi wszystko:)

Składniki na dwie porcje:

-1 por

-1 liść laurowy

-1 ząbek czosnku, obrany i rozgnieciony ręką

-łyżka oliwy

-2 puszki pomidorów bez skórki (lub 6 dojrzałych, soczystych, pachnących, czerwonych pomidorów)

-opcjonalnie 1/2 papryki czerwonej

-sól

-cynamon

-gałka muszkatołowa (opcjonalnie )

-pieprz

-5-6 ziaren ziela angielskiego

-duża szczypta cukru

-ok 1 cm ostrej papryki lub pieprz cayenne (duża szczypta)

-sos sojowy ciemny

Przygotowanie

W garnku rozgrzać oliwę, podsmażyć na niej cienko pokrojonego pora, liść laurowy papryczkę chilli i czosnek. Dodać pomidory i 1/2 szklanki wody. Gotować na wolnym ogniu ok 10 minut. Następnie dodać sól, pieprz, cukier i sos  sojowy. Zmiksować na gładką masę, dodać dwie szczypty cynamonu oraz jeśli ktoś lubi- odrobinę gałki muszkatołowej. Udekorować bazylią, serem kozim, lub jogurtem. Resztki z garnka wygrzebać grzanką. Polecam wszystkim smakoszom pomidorówki, oraz tym, którzy nie są do niej do końca przekonani

Gosia

Skomentuj

Information

This entry was posted on Maj 17, 2011 by in Jarskie, Obiad, Pomidor, Warzywa, Warzywniak, Zupy and tagged , , , , .

Facebook

FIT DIETETYK

Malta Cafe

Olsztyńskie blogerki

Polecamy

Durszlak

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny!

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Odszukaj Przepisy!

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Znajdź przepisy!

Top blogi

Współpracujemy:

