mlecznakrowa

Przyjemność jedzenia

Papryka faszerowana z kozim serem i tymiankiem


Mały letni akcent. Mój A. od dłuższego czasu domagał się „pysznego obiadu”. Co oznaczało dokładnie tyle, że chciał znów zobaczyć mnie w kuchennej akcji. Widać troszkę już brakowało mu zapachów gorącego piekarnika, krzątaniny kuchennej, uczucia wyrażanego jedzeniem. A i mi też trochę brakowało „stania przy garach”. Ale bez przesady- nie mam na to całego dnia:) . Musi być przede wszystkim pyszny. Pachnący, kolorowy, łady. I w miarę prosty w przygotowaniu. Może faszerowane pomidory? Nie- pomidory jeszcze do niczego się nie nadają. Więc będą papryki. Może być?  Piątkowy obiad czas zacząć!

Składniki (dla 4 osób)

-4 papryki

-4 plastry rolady z sera koziego (Soignon ST Maure)

-woreczek  ugotowanej kaszy jaglanej

-por (część biała i ta leciutko zielona)

-4 ząbki czosnku

-dwa pomidory obrane ze skórki i pokrojone w kosteczkę

-oliwa z oliwek ( dwie łyżeczki do wysmarowania wnętrza papryk, łyżeczka do podsmażenia pora)

-łyżeczka tymianku (najlepiej świeżego, ale suszony też może być)

-sól

-pieprz

Przygotowanie:

Paprykom należy obciąć czapeczki (pozostawić je  do przykrycia), oczyścić je z pestek i ustawić na blaszce wyłożonej papierem. Ugotować kaszę jaglaną. Pora pokroić w drobne  plasterki i zarumienić delikatnie na oliwie. Dodać pomidory i poddusić ok 8 minut ( aż woda lekko odparuje). Wcisnąć 2 ząbki czosnku, przyprawić solą, pieprzem i otartym tymiankiem. Ja dodatkowo dałam jeszcze szczyptę ostrej papryki.  wymieszać z kaszą jaglaną ( u mnie papryki były małe więc zużyłam 2/3 torebki kaszy).

Pozostałe dwa ząbki czosnku przecisnąć przez praskę, wymieszać z oliwą i tają papką natrzeć wnętrza papryk. Następnie wypełnić je farszem ( ok 3 czubate łyżki na jedną paprykę) i na wierzch rozkruszyć po plastrze sera. Przykryć niedokładnie czapeczkami spryskać czapeczki bardzo delikatnie oliwą (lub zanurzyć palce w oliwie i posmarować delikatnie czapeczki) i wstawić na ok pół godziny do piekarnika (ok 200 stopni)


 Jak czapeczki się zarumienią, a papryka zmięknie jest to znak, że papryki są gotowe. My lubimy je jak są jeszcze lekko twarde. Do nich dodałam pieczone brukselki i brokuły z majerankiem i octem balsamicznym.

Gosia

2 comments on “Papryka faszerowana z kozim serem i tymiankiem

  1. Anita
    Maj 14, 2011

    Miałam przyjemność skosztować tychże papryczek i jedno słowo się nasuwa – BOSKIE!

  2. Mleczna Krowa
    Maj 14, 2011

    Niezmiernie mi miło, że smakowało:)

Skomentuj

Information

This entry was posted on Maj 14, 2011 by in Jarskie, Kasza, Obiad, Papryka, Warzywa, Warzywniak and tagged , , , , , , , .

Facebook

FIT DIETETYK

Malta Cafe

Olsztyńskie blogerki

Polecamy

Durszlak

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny!

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Odszukaj Przepisy!

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Znajdź przepisy!

Top blogi

Współpracujemy:

